Specialist in faciliteren

De Magie van Effectieve Vragen Stellen (Online)


Wat zou het ideaal zijn als je al tijdens het intakegesprek met je (nieuwe) opdrachtgever het gevoel hebt dat je het fijne van de opdracht weet. Het lijkt wel magie als je dat bij anderen ziet gebeuren. Deze magie kun jij ook beheersen door:

  • goed contact te maken met je opdrachtgever.
  • te herkennen op welk logisch niveau je (nieuwe) opdrachtgever praat.
  • verdieping in het gesprek aan te brengen door het stellen van effectieve vragen, zodat je alles weet wat je moet weten om een heldere, duidelijke offerte op te stellen. Of om een goed ontwerp voor de meeting, die jij begeleidt/faciliteert, te maken.

Hoe je deze magie creëert, ga je leren in deze actieve training om de opdracht helder te krijgen.
Je leert:

  • goed contact te maken en houden met je opdrachtgever.
  • vast te stellen op welk niveau het gesprek zich ontwikkelt.
  • op het juiste moment de verdieping in het gesprek aan te brengen.
  • een vragenmodel waarmee je weglatingen, generalisaties en vervormingen in uitspraken kunt achterhalen en aanvullen.
    Door het stellen van de juiste vragen uit het model voorkom je dat jouw interpretatie aan de woorden van de opdrachtgever worden gekoppeld. De opdrachtgever zal je door deze vragen haarfijn uitleggen wat hij bedoelt.
Resultaat

De geleerde communicatietechnieken (o.a. gebaseerd op het onderzoek van Bandler en Grinder) kun je na afloop direct in (praktijk)situaties toepassen.

Wat doen we tijdens de training
  • Geven en ontvangen van feedback waardoor je met enthousiasme met elkaar in gesprek blijft.
  • Ervaren en toepassen van de zintuiglijkheid van taal.
  • Zoeken naar het precieze doel van de opdracht.
  • Vaststellen van de logische niveaus in het gesprek.
  • Vaststellen van de logische niveaus in organisaties.
  • Reflecteren van de opdracht aan vormvoorwaarden.
  • Verdiepen van het gesprek door het stellen van Metamodel vragen.
  • Herkennen van het verschil van inzicht.

Wat klanten ervan vinden

Springest is een onafhankelijke site waarop je meer dan 37.000 trainingen en de beoordelingen ervan kunt vinden. Wil je alle klantbeoordelingen van deze training lezen? Klik dan op de beoordelingsbalk.

Onze reviewpolicy vind je terug op de pagina ‘Onze regels‘.

Trainingsinformatie



27 februari 2024

De training wordt gegeven op 29 april van 13:00 – 15:30 uur, 14 mei van 13 – 16 uur en 9 juli van 9:00 – 10:30 uur.

Zoom
Tweemaal 2,5 uur
Maximaal 3 deelnemers
Voor wie

De training is bedoeld voor beginnende en ervaren facilitators en andere opdrachtnemers die hun communicatieve vaardigheden willen uitbreiden of verbeteren.


Investering

De investering voor deze online training bedraagt € 450 excl. BTW. Dit bedrag is inclusief cursusmateriaal op PDF.


In-company
De training wordt ook in-company gegeven. Neem hiervoor contact met ons op. Voor deze opleiding gelden de Algemene voorwaarden en de Privacy verklaring

Trainingsaanpak

Download de folder
Contact

Blijf op de hoogte

Over nieuwe trainingen en technieken, meld je hier aan.

De trainer(s)

Henri Haarmans

daagt tijdens een training deelnemers uit het beste van zichzelf te laten zien. Net een stapje verder te gaan waardoor ze echt leren.

Theo Hoogink

Passie,  magie, avontuur……. Ik ben een romanticus, die gepassioneerd leeft. Passie leg ik in m’n werk, in de dingen die ik doe. Met overgave kunnen dromen van dingen die ik ga ondernemen, ga doen. Daar enthousiast met volle teugen van geniet, het leven opslurpend en die kennis en ervaringen met mens … Lees meer

Onze klanten