Faciliteren met behulp van Meetingwizard
Als je wat ervaring als facilitator opgedaan hebt, zul je je waarschijnlijk afvragen:
Hoe kan ik als facilitator nog eenvoudiger mijn vergaderingen beter faciliteren, documenteren en deelnemers maximaal betrekken?
Group Support Systemen (GSS) kunnen je hierbij onddersteunen. Na het volgen van ‘Faciliteren van Professionals level 1 of level 2’ bieden we je de kans om je kennis m.b.v. een zogenaamd Group Support System (GSS) uit te breiden en meer impact te maken. Het doel is je nog beter uit te rusten om je klant leuker, efficiënter en met meer impact te bedienen.
Wat is een GSS?
Een GSS is software die wordt gebruikt voor:
- Het verbeteren van de teamproductiviteit.
- Automatiseren van de minutes van bijeenkomsten/vergaderingen.
- Vastleggen van besluiten en onderliggende argumenten.
- Het structureren van bijeenkomsten.
- Genereren, categoriseren en prioriteren van ideeën,
Waarom een GSS inzetten?
Een GSS helpt je:
- bij het ontwerpgericht groepen te trainen, adviseren en faciliteren in het nemen van besluiten (Design Thinking & Building).
- op een aangename en uiterst efficiënte wijze knelpunten, vraagstellingen of kansen boven water te krijgen. Deze op gestructureerde wijze te behandelen en vast te leggen en terug te presenteren aan de deelnemers.
- bij zowel fysiek als online meetings.
De training
De training wordt gegeven met behulp van de GSS Meetingwizard. Op de pagina Meetingwizard achtergrond lees je meer over wat Meetingwizard te bieden heeft.
Tijdens de training leer je:
- De eenvoudige werking van een GSS en waarom en wanneer je een GSS inzet.
- De voordelen van een GSS om groepen effectief met elkaar te laten samenwerken.
- Volledig inzicht in het GSS systeem Meetingwizard, als facilitator en als deelnemer.
- Het eenvoudig opstellen van een agenda voor een bijeenkomst m.b.v. Meetingwizard.
- Zelf een agenda voor een bijeenkomst maken en ervaren hoe het is om met GSS een sessie te leiden.
- Hoe eenvoudig het is om een rapportage te genereren.
Wat kun je ermee na de training?
- Doelmatiger en eenvoudiger meetings faciliteren.
- Meer betrokkenheid creëren door inzetten van technologie (smartphone).
- De betrokkenheid van alle generaties bevorden door de inzet van collaboratietechnologie.
- Aandacht vasthouden van de deelnemers.
- Directer rapporteren over non-consensus in de meeting (spreiding van meningen).
- Actiegerichter plannen formuleren.
Trainingsinformatie