Specialist in faciliteren

Faciliteren van Hybride Meetings (level 1)


Zou het niet geweldig zijn als iedereen zich volwaardig deelnemer voelt in een hybride bijeenkomst? Ongeacht of je online of fysiek aanwezig bent. Als facilitator of trainer kun je maar beter op  hybride meetings zijn voorbereid, want ze maken onderdeel uit van het hybride werken. Wil je:

  • niet alleen praten over, maar juist ervaren hoe je hybride meetings interactief kunt maken??
  • weten welke soorten hybride bijeenkomsten er zijn en hoe je tot een goede keuze komt?
  • de techniek met geluid en beeld op orde krijgen?
  • inspiratie hoe je werkt met whiteboards en gedeelde documenten?
  • een checklist van zaken waar je aan moet denken bij de voorbereiding, de rollen en de taken achter de schermen?
  • weten hoe je deelnemers meekrijgt in actieve werkvormen?
  • met je voeten in de klei en zelf aan de slag

Het zit allemaal in deze training over hybride meetings.

Resultaat

Aan het eind van de training heb je drie hybride trainingssessies meegemaakt, zowel vanuit het online als het fysieke perspectief. Je weet hoe je een (eenvoudige) hybride meeting voorbereidt, ontwerpt en begeleidt. Ook weet je welke techniek je daarvoor nodig hebt en hoe je die slim inzet. Je hebt handvatten gekregen hoe je de bijeenkomst aantrekkelijk en interactief maakt voor alle deelnemers, zowel fysiek als online aanwezig.  Je hebt zelf als facilitator geoefend met het begeleiden van een mini sessie in een hybride workshop.

Programma

De training bestaat uit drie delen van 4 uur. Bij deze delen maken we gebruik van Zoom. Je bent afwisselend online en fysiek aanwezig. We gaan veel ervaren en ontdekken.

Blok 1: Ondervinden (4 uur)

In dit blok laten we je gelijk ervaren hoe een hybride meeting eraan toegaat. De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  1. Het online en fysieke perspectief van een hybride bijeenkomst
  2. De verschillende varianten van hybride bijeenkomsten en de overwegingen die bepalen welke keuze je maakt
  3. De zaalinrichting en opstelling van apparatuur

Deel 2: Ontwikkelen (4 uur)

  1. De intake voor een bijeenkomst, het maken van het programma en het draaiboek
  2. Rollen en taken om een hybride meeting goed te laten verlopen
  3. Werken met Breakout groepen
  4. Werken met een online whiteboard / gedeelde documenten

Deel 3: Oefenen

Faciliteren kun je alleen leren door het te doen. Dat geldt zeker ook voor hybride faciliteren. Om die reden gaan je in dit blok zelf aan de slag. Op basis van een eigen case faciliteer je in een duo een mini hybride workshop van ca. 15 minuten. Je kunt op deze manier tools uitproberen en een gevoel krijgen hoe het is om deze tools in te zetten. Elke mini workshop wordt met alle deelnemers nabesproken.

Wat klanten ervan vinden

Springest is een onafhankelijke site waarop je meer dan 37.000 trainingen en de beoordelingen ervan kunt vinden. Wil je alle klantbeoordelingen van deze training lezen? Klik dan op de beoordelingsbalk.

Onze reviewpolicy vind je terug op de pagina ‘Onze regels‘.

Trainingsinformatie



Deze training wordt alleen in-company gegeven
De training wordt hybride gegeven. M.a.w. een deel van de deelnemers is fysiek bij elkaar in Kontakt der Kontinenten in Soesterberg en de andere deelnemers zijn online aangesloten.
Drie maal een halve dag.
Minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers.
Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die de overstap gaat maken van het faciliteren van online meetings resp. fysieke meetings naar hybride meetings.


Investering

De investering voor deze training van drie dagdelen bedraagt € 772.50 excl.  BTW. Boek je deze training meer dan 30 dagen voor de startdatum dan krijg je een early-bird korting van € 37,50 excl. BTW.
Dit is inclusief materiaal en koffie, thee en water.


In-company
De training wordt ook in-company gegeven. Neem hiervoor contact met ons op. Voor deze opleiding gelden de Algemene voorwaarden en de Privacy verklaring

Trainingsaanpak

Download de folder
Contact

Blijf op de hoogte

Over nieuwe trainingen en technieken, meld je hier aan.

De trainer(s)

Ingeberte Uitslag

Er gaat iets gebeuren! En ik weet nog niet precies wat. De meest geschikte oplossing komt soms uit onverwachte hoek. Het is mijn rol om daar ruimte voor te creëren.

Marieke van Laar

kan door haar ervaring in het theater en als presentatietrainer anderen goed leren hoe je je – juist online – goed kunt richten op je publiek door te zorgen voor interactie, leren door te ervaren.

Judith de Jong

faciliteert workshops en geeft trainingen. Hierbij helpt ze de deelnemers om uit hun routines te stappen. Ze is op haar best als het lukt om mensen te laten samenwerken en ze in flow te brengen. Hoe ze dat doet? Ze biedt structuur als dat nodig is en daagt je uit om jezelf te stretchen.

Onze klanten