Specialist in faciliteren

Faciliteren van Online Meetings – level 2 (online)

  • Wil je verder gaan dan de normale manier waarop je als facilitator online meetings faciliteert en verrassend blijven, aandacht vasthouden?
  • Wil je deelnemers ècht met elkaar laten verbinden, zowel persoonlijk als inhoudelijk?
  • Wil weten hoe je deelnemers ècht met elkaar in gesprek brengt?
  • En hoe ziet dat eruit als je professioneel online aan het presenteren bent?
  • Wil je tegelijkertijd de laatste (technische) kneepjes van het vak leren, nieuwe mogelijkheden ontdekken?
  • Met andere woorden; wil je helemaal up-to-date zijn?

Dan is de ‘Faciliteren van Online Meetings – level 2’ de aangewezen training voor jou! Na deze training ben je weer up-to-date en klaar voor het faciliteren van je volgende online meetings.

Resultaat

Aan het eind van de training heb je een extra online boost gekregen en heb je nog meer kneepjes van het vak geleerd om een excellente online facilitator te zijn.

Programma

De training bestaat uit vijf blokken van ieder 2 uur:

  • Blok 1: Echt contact maken door interactieve online werkvormen We behandelen werkvormen om de deelnemers elkaar echt kennis met elkaar te laten maken, elkaar echt te begrijpen. Daarbij blijven we luchtig en creatief. We kijken naar werkvormen voor goede introductieronden en groepsdynamische modellen zoals Tuckman en hoe je dat vertaalt naar de werkcontext; “Hoe werken wij dan samen?”. We kijken ook naar de benodigde soft skills voor de facilitator/voorzitter.
  • Blok 2: Doelgericht online samenwerken met interactieve werkvormen We laten werkvormen zien waarbij de deelnemers inhoudelijk met elkaar in gesprek komen. Met behulp van modellen voor b.v. risico-inventarisatie, actieplannen, doelbepaling of strategie-vorming laat je je deelnemers samenwerken en het juiste gesprek voeren. We laten werkvormen zien waarbij de deelnemers bijvoorbeeld asynchroon werken en/of samenwerken op whiteboards. We laten het gebruik van templates zien en hoe je effectief gebruik maakt van de technische mogelijkheden binnen o.a. Zoom en de diverse whiteboards.
  • Blok 3: Online presenteren Hier gaan we onderzoeken hoe jij als facilitator, voorzitter of presentator online interactie kunt bewerkstelligen met je publiek. Waar moet je op letten qua houding/intonatie? Wat kan jij doen om vanuit jou als zender in contact te blijven met je publiek? Hoe kan je jouw publiek in contact laten komen met jou, bijvoorbeeld met polls of chat of andere mogelijkheden. De interactie actief activeren. Daar gaat het om.
  • Blok 4: Het onderlinge online gesprek In dit blok laten we werkvormen zien waarbij de deelnemers onderling echt in gesprek komen over specifieke onderwerpen, inhoudelijk of cultuur, samenwerking, enz.
  • Blok 5: Zelf aan de slag Hier laten de deelnemers zien hoe zij de training van blok 1 t/m 4 toegepast hebben of gaan toepassen in de praktijk. Met deze voorbeelden gaan we samen aan de slag om te bespreken wat het effect is, hoe je de werkvorm kunt twisten en voor welke sessies jij dit soort toepassingen zelf zou inzetten.

Wat klanten ervan vinden

Over deze nieuwe training zijn nog geen beoordelingen geschreven. Onze reviewpolicy vind je terug op de pagina ‘Onze regels‘.

Trainingsinformatie



21 januari 2022

De training wordt gegeven op 21 en 28 januari, 4 en 11 februari en 11 maart 2022. De trainingstijden zijn van 10 - 12 uur.

18 maart 2022

De training wordt gegeven op 18 en 25 maart, 1, 8 en 15 april. De trainingstijden zijn van 10 -12 uur.

Je eigen werkplek
Vijf online workshops van ieder 2 uur.
Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers.
Voor wie

Het is handig als je eerst ‘Faciliteren van online meetings – level 1’ hebt gevolgd of vergelijkbare kennis en ervaring hebt. Dan weten wij dat de basis in orde is. Heb jij de basis op orde? Dan ben je welkom bij ‘Faciliteren van online meetings – level 2’.


Investering

De investering voor één blok bedraagt € 125 excl. BTW. Volg je alle vijf de blokken dan is het vijfde blok gratis en betaal je slechts € 495 excl. BTW.


In-company
De training wordt ook in-company gegeven. Neem hiervoor contact met ons op. Voor deze opleiding gelden de Algemene voorwaarden en de Privacy verklaring

Trainingsaanpak

Download de folder
Contact

Blijf op de hoogte

Over nieuwe trainingen en technieken, meld je hier aan.

De trainer(s)

Ingeberte Uitslag

Er gaat iets gebeuren! En ik weet nog niet precies wat. De meest geschikte oplossing komt soms uit onverwachte hoek. Het is mijn rol om daar ruimte voor te creëren.

Marieke van Laar

kan door haar ervaring in het theater en als presentatietrainer anderen goed leren hoe je je – juist online – goed kunt richten op je publiek door te zorgen voor interactie, leren door te ervaren.

Judith de Jong

faciliteert workshops en geeft trainingen. Hierbij helpt ze de deelnemers om uit hun routines te stappen. Ze is op haar best als het lukt om mensen te laten samenwerken en ze in flow te brengen. Hoe ze dat doet? Ze biedt structuur als dat nodig is en daagt je uit om jezelf te stretchen.

Nel Mostert

plaatst de onderdelen van een training in een praktisch perspectief met hands-on tips en feedback.