Specialist in faciliteren

Blog archief

Kers op de taart

Doel Het doel van deze werkvorm is elkaar beter te leren kennen. Bruikbaar bij  Bij aanvang van elke workshop. Meervoudige interesses Visueel-ruimtelijk, Interpersoonlijk Aanpak De traditionele uitvoering van deze werkvorm (We hebben gemeen …)  is een beetje saai. Door de … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor Kers op de taart

De visuele Intake

Doel Het duidelijk krijgen wat het doel van een bijeenkomst is. Bruikbaar bij  Het duidelijk krijgen wat het doel van een bijeenkomst is. Meervoudige interesses Verbaal-linguïstisch, visueel-ruimtelijk en interpersoonlijk. Aanpak Bereid het intakegesprek voor en bedenk maximaal 6 kernvragen die … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor De visuele Intake

Radiocommercials

Doel Ideeën generen voor een jubileum, lustrum, heidag etc. Bruikbaar bij  Workshops waarin je opzoek gaat naar innovatieve oplossingen voor producten, marketingstrategie, communicatiemethoden, enz. Meervoudige interesses Verbaal-Linguïstisch, interpersoonlijk Aanpak Verdeel de groep in drietallen. Zorg er voor dat elk drietal … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor Radiocommercials

De soepkom

Doel Oplossingen beschrijven/bedenken om bijeenkomsten die in de soep lopen uit de soep te halen. Bruikbaar bij  een brainstorm. een training om vooraf een inventarisatie te doen van de problemen waar de deelnemers tegenaanlopen en aan het eind te inventariseren … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor De soepkom

Welkom ABC

Doel Energie opwekken, groepsgevoel creëren en elkaar beter leren kennen. Bruikbaar bij Workshops van een dag waarbij groep elkaar nog niet goed kent. Meervoudige interesses Verbaal-linguïstisch, Lichamelijk-kinesthetisch en Logisch-mathematisch Aanpak Hang drie A4 met daarop A, B resp. C goed … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor Welkom ABC

After lunch reflectie

Doel Een zelfreflectie voor de deelnemers om even voor zichzelf de voortgang te monitoren. Bruikbaar bij Alle workshops en trainingen van minimaal één dag. Direct na de lunch of als er een avondsessie is, kan het ook na het diner. … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor After lunch reflectie

Ja, maar …, ja en …

Doel Deelnemers ‘ja, maar … ‘-gedrag laten ervaren. Stimuleren van het denkvermogen van de deelnemers om met wilde ideeën te komen. Bruikbaar bij Creatieve workshops en workshops waarin naar oplossingen gezocht moet worden. Meervoudige Interesses Verbaal-linguïstisch, interpersoonlijk Aanpak Laat de … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor Ja, maar …, ja en …

We hebben gemeen …

Doel Op een snelle en vrolijke manier iets meer van elkaar te weten komen. Bruikbaar bij Alle kennismakingen, maar vooral de eerste bijeenkomst na een vakantieperiode. Meervoudige Interesses Verbaal-linguïstisch, interpersoonlijk Aanpak Na zijn of haar vakantie wil iedereen graag wat … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor We hebben gemeen …

Zintuiglijk verrijken

Doel De impactwaarde van een idee verhogen. Bruikbaar bij Het meer body geven van een idee en aspecten toe te voegen waaraan je eerst niet gedacht hebt. Meervoudige Interesses Afhankelijk van de zintuigen worden één of meer meervoudige interesses geraakt. … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor Zintuiglijk verrijken

De Disney-strategie

Achtergrond Walt Disney was een meester in het realiseren van vernieuwende creatieve ideeën en was in staat op basis hiervan een groot zakenimperium op te bouwen. Hij maakte zijn dromen waar. Dat heeft geresulteerd in schitterende tekenfilms die op het … Lees meer

Reacties uitgeschakeld voor De Disney-strategie