Specialist in faciliteren

Radiocommercials

Doel

Ideeën generen voor een jubileum, lustrum, heidag etc.

Bruikbaar bij 

Workshops waarin je opzoek gaat naar innovatieve oplossingen voor producten, marketingstrategie, communicatiemethoden, enz.

Meervoudige interesses

Verbaal-Linguïstisch, interpersoonlijk

Aanpak
  • Verdeel de groep in drietallen.
    Zorg er voor dat elk drietal een Smartphone, tablet of laptop heeft.
  • Elk drietal doorloopt de volgende stappen:
    • Elke deelnemer zoekt op de site van de radiocloud zijn of haar favoriete radioreclame op. Heeft iemand geen favoriete reclame laat hem of haar dan een reclame zoeken.
    • Start met de reclame van de eerste deelnemer. Luister er gezamenlijk naar.
    • Ga aan de hand van deze radioreclame met elkaar in gesprek en bepaal met elkaar op welke ideeën de radioreclame je voor het vraagstuk brengt.
    • Schrijf deze ideeën op aparte post-its op.
    • Ga door met de volgende geselecteerde reclame.
    • Heeft iedere deelnemer in je groepje zijn reclame laten horen, kies dan samen welk verhaal je verder uit wilt werken. Dat kan een combinatie zijn twee of drie ideeën.
    • Leg dit verhaal in een paar zinnen vast.
  • Als de verhaallijn staat en er is nog tijd over, voeg dan elementen toe zoals:
    • Wat zie je?
    • Wat hoor je?
    • Wat voel je?
    • Wat ruik je?
    • Wat proef je?
    • Welk personen doen nog meer mee in het verhaal?

M.a.w. je kleurt het verhaal verder in, zodat het echt gaat leven.

  • Als elk drietal zijn verhaal af heeft, worden de verhalen plenair vertelt en wordt er één verhaal gekozen om verder uit te gaan werken.
Tip en variatie

In het PDF-bestand staat nog een variatie en de online variatie.

Bron

Nel Mostert

Download de werkvorm