Specialist in faciliteren

Zintuiglijk verrijken

Doel

De impactwaarde van een idee verhogen.

Bruikbaar bij

Het meer body geven van een idee en aspecten toe te voegen waaraan je eerst niet gedacht hebt.

Meervoudige Interesses

Afhankelijk van de zintuigen worden één of meer meervoudige interesses geraakt.

Aanpak

Pak een idee en laat de deelnemers het idee verrijken met de vijf zintuigen:

  •  Zien
    Kun je de ‘look’ van het idee aanpassen/verbeteren, kleuren veranderen, een andere invalshoek vinden, een ander perspectief….?
  • Horen
    Kun je de ruchtbaarheid veranderen, het idee voor zichzelf laten spreken, een andere taal hanteren ….
  • Proeven
    Welke stijl kies je, designkeuze, doelgroepsmaak analyseren, snoepje introduceren …
  • Ruiken
    Verwijzen naar of gebruiken van aangename of oergeuren, intuïeve reacties …
  • Voelen
    Kun je aaibaarheidsfactor veeranderen, , klant dichter benaderen, …
Meer informatie

In de PDF die je hieronder kunt downloaden staan nog tips en variaties.

Download deze werkvorm

Naar de training