Zintuiglijk verrijken
Doel
De impactwaarde van een idee verhogen.
Bruikbaar bij
Het meer body geven van een idee en aspecten toe te voegen waaraan je eerst niet gedacht hebt.
Meervoudige Interesses
Afhankelijk van de zintuigen worden één of meer meervoudige interesses geraakt.
Aanpak
Pak een idee en laat de deelnemers het idee verrijken met de vijf zintuigen:
- Zien
Kun je de ‘look’ van het idee aanpassen/verbeteren, kleuren veranderen, een andere invalshoek vinden, een ander perspectief….? - Horen
Kun je de ruchtbaarheid veranderen, het idee voor zichzelf laten spreken, een andere taal hanteren …. - Proeven
Welke stijl kies je, designkeuze, doelgroepsmaak analyseren, snoepje introduceren … - Ruiken
Verwijzen naar of gebruiken van aangename of oergeuren, intuïeve reacties … - Voelen
Kun je aaibaarheidsfactor veeranderen, , klant dichter benaderen, …
Meer informatie
In de PDF die je hieronder kunt downloaden staan nog tips en variaties.